امروزه اکثر کسب و کارهای سنتی در حال از بین رفتن هستند و کسب و کارهای آنلاین و یا حتی نوپا پیشتاز در عرصه ی رقابت هستند.
برتو در این مقاله چند نکته کاربردی و کلیدی که لازمه ی موفقیت در کسب و کار شما میباشد را بررسی کرده و به شما توصیه میکنیم:
اگر میخواهید به موفقیت های زیادی در کسب و کارتان دست پیدا کنید، باید آرزوهای بزرگ و زیادی هم داشته باشید. فرقی ندارد که اول راه هستید یا سالهاست در کارتان با شرایط های مختلف دست و پنجه نرم میکنید، خوشبینی شما به آینده ی کسب و کارتان میتواند موفقیت های متعددی برای شما و سازمانتان به ارمغان بیاورد.
شما به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار،الگوی سازمانتان هستید و همین باعث میشود تا زیر ذره بین کارکنان باشید. پس یک سازمان برای رسیدن به موفقیت باید راهبر یا مدیری پرانرژی داشته باشد.
بازاریابی وقتی باعث موفقیت میشود که هدفمند باشد.شما به عنوان یک مدیر موفق باید شیوه های مختلف موردنیاز کسب و کارتان را بشناسید و با استراتژی بازاریابی درست به تبلیغ و فعالیت بپردازید.
کسب و کاری که با تمامی اوضاع آشفته اقتصادی این روزها موفق خواهد بود که آماده ی وقایع غیر منتظره باشد. یک مدیر به عنوان راهبر سازمان باید همواره آماده باشد تا از تهدید های موجود،فرصت های جدیدی ایجاد کند.
با پیشرفت علم آمار هر مدیری میتواند به راحتی تمامی اطلاعات سازمان خود، اعم از سفارش خرید های همه مشتریان را ثبت و بررسی کرد. یک مدیر بایستی به تمامی این اطلاعات و آمار توجه کند تا به محض تغییرات بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.
کسب و کاری که در این بحبوحه علم و فناوری بخواهد به موفقیت های زیادی برسد باید همیشه خود را به روز نگه دارد. کسب و کاری میتواند در این بحبوحه علم و فناوری، به موفقیت های زیادی برسد که همیشه خود را به روز نگه دارد.به عنوان مدیر یک سازمان باید الگوی افراد دیگر ، در سازمان خود باشید و در یادگیری مطالب جدید و به روزرسانی اطلاعات علمی خود پیشتاز باشید.
امروزه کسب و کارهایی موفق هستند که در حوزه دیجیتال فعالیت مستمر و با برنامه ای دارند و کسب و کار خود را دیجیتال یا به عبارتی استفاده بهینه در زمینه دیجیتال مارکتینگ میکنند.
استفاده صحیح از پتانسیلی که در زمینه دیجیتال و اینترنت هست، کمک شایانی به موفقیت در کسب و کار شما میکند و باعث دستیابی شما به موفقیت های متعدد میشوند.
باید به این نکته توجه کنید که همه مردم مشتری شما نیستند،بلکه گروه خاصی از آنها جز مشتریان برند شما قرار میگیرند. هنگامی که شما محصول یا خدمات مخصوص به خودتان را ارائه میدهید باعث میشود تمرکزتان روی بازار هدفمند باشد.
از بازار های شلوغ نترسید و در عوض رقبا را شناسایی کنید، با نحوه کار آنها آشنا شوید و نقاط تماس آنها را پیدا کنید. میتوانید از روش های سودمندی که حاصل تجربه و آزمون خطاهای رقباست استفاده کنید. اینگونه ریسک استفاده از خلاقیت های غیرسودمند را هم کم میکنید و مطالعه شما روی روش های ارائه محصول در بازار کارتان بیشتر میشود، خلاقیتتان بهینه شده و میتوانید نوآوری کنید.
برای پر کردن جاهای خالی افراد را استخدام نکنید، بلکه افراد را به تیم خود راه دهید تا بخشی از کسب و کار شما باشند. آموزش تیم سازی و مدیریت آن یکی از اصول مهم در کسب و کار است و سعی کنید آن را فراگیرید.
ذهنتان را با کار های دم دستی و کم اهمیت پر نکنید.چرا که با جمع شدن آنها روی هم فضای ذهنتان را دچار آشفتگی میکند.کارهایی که باید در زمان خاصی انجام شوند مثل گزارشات، پاسخگویی به ایمیل ها و آمارهای روزانه که در اصطلاح به آنها junk file میگویند در زمان تعیین شده انجام دهید تا فضای ذهنتان برای پردازش خلاقیت خالی بماند.
به مشتریان و کارمندان خود بگویید که چقدر برایتان مهم هستند.این کار را میتوانید با کلام، رفتار و عمل، ارزشمندی و قدردانی به طرف مقابل انتقال دهید.همچنین از خودتان هم بابت اصول راه اندازی کسب و کار و گذراندن ریسک ها و چالش ها قدردانی کنید.
و اما تمرین عملی برتو برای موفقیت شما و کسب و کارتان:
ایده تان را بپرورانید و در این مسیر از مشاوران حرفه ای و راهنمایی های آنان استفاده کنید.