با ما در تماس باشید

0902-209-9290

  1. Home
  2. سئو و بهینه سازی سایت
  3. اشتباهات رایج در خرید هاست

اشتباهات رایج در خرید هاست

0 دیدگاه
6 دقیقه برای مطالعه

شاید کلمه هاست رو شنیده باشین؛ اگه طراح سایت باشی یا در مشاغل آنلاین مشغول باشی حتما این کلمه رو شنیدی و اطلاعاتی درموردش داری، اما هاست به زبان ساده یعنی محلی که فایل‌های وب‌سایت شما رو در خودش نگهداری میکنه و باعث میشه که وب‌سایت شما در دسترس کاربران اینترنت قرار بگیره.

برای یک وبسایت؛ هاست اهمیت زیادی داره، پس موقع انتخاب و تهیه هاست باید یه مواردی رو رعایت کنین. حتما این مقاله رو تا انتها مطالعه کن، چون طی این مقاله اشتباهات رایج در خرید هاست و ویژگی های یک هاست با کیفیت بهتون میگیم تا یک هاست با کیفیت و مقرون به صرفه رو برای سایت مورد نظرتون تهیه کنین.

هاست چیست؟ تعریف هاست به زبان ساده

هاست  (Host) به معنای میزبانی فضای اینترنتی برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتیه. درواقع هاست به مجموعه‌ای از سرورهای قابل دسترسی از طریق اینترنت گفته میشه که در اون، فضایی برای نگهداری وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و فایل‌های دیگه در اختیار کاربران قرار میده.

هاست‌ها میتونن به صورت سرویس‌های ابری، ویژه، اشتراکی و یا مجازی ارائه بشن که هر کدوم با توجه به ویژگی هایی که دارن برای یک حوزه قابل استفاده هستن.

اشتباهات رایج در خرید هاست_8 اشتباهی که ممکنه در خرید هاست انجام دهید!

خرید هاست یکی از مهم‌ترین مراحل در راه اندازی یک وب‌سایته. اما برخی اشتباهات در خرید هاست ممکنه باعث مشکلات بزرگی برای شما به عنوان طراح سایت یا حتی صاحب اون سایت بشه. پس قبل از تهیه و انتخاب هاست حتما مواردی که در ادامه به اون اشاره میکنیم رو در نظر بگیرین و بعد برای تهیه هاست اقدام کنین.

1-عدم بررسی نیازها

 قبل از خرید هاست، باید نیازهای خودتون و یا حوزه کاری کارفرما رو مشخص کنین. مثلا، اگر وب‌سایت شما حجم بالایی از ترافیک داره، باید هاست با پهنای باند بالا رو انتخاب کنین. این کار از مشکلات سرعت وب‌سایت جلوگیری میکنه.

2-انتخاب هاست ارزان

 قیمت هاست معیار خوبی برای انتخاب اون نیست. هاست ارزان ممکنه باعث کاهش سرعت وب‌سایت شما و همچنین باعث بروز مشکلات امنیتی برای سایت شما بشه.

3-انتخاب قیمت بالا

انتخاب قیمت بالا هم به هیچ وجه جایز نیست و باید بهترین هاست با بهترین قیمت رو انتخاب کنین. انتخاب پلن مناسب برای نیازهای شما هم از اهمیت بالایی برخورداره.

4-عدم پشتیبانی

 هاست‌هایی که به شما ارائه میشن باید قابلیت پشتیبانی داشته باشن. در صورت وجود مشکلات، باید بتونید به پشتیبانی اونها دسترسی داشته باشین. بسیاری از افراد نگران هزینه اضافی پشتیبانی هستن و از این خدمات صرف نظر می‌کنن. اما اگه مشکلی در سرور شما به وجود بیاد، باید از پشتیبانی استفاده کنین و در صورت عدم وجود پشتیبانی مناسب، خسارات جدی رو متحمل میشید.

5-رعایت نکردن امنیت

باید هاستی که خریداری میکنین دارای مجوزهای لازم و همچنین زیرساخت امنیتی مناسب باشه. این کار باعث حفاظت از اطلاعات شما در برابر حملات ناخواسته میشه. موقع خرید هاست، باید به این نکته توجه کنین که شرکتی که با اون قرارداد می‌بندین، دارای امنیت لازم باشه و از این نظر بررسی کنین که آیا از  SSL استفاده می‌کنن یا نه.

6-انتخاب هاست خارجی

استفاده از هاست خارجی ممکنه باعث کاهش سرعت وب‌سایت شما بشه. علاوه بر این، درصورت بروز مشکلات، پشتیبانی اونها هم با مشکلات دسترسی و تفاوت زمانی مواجه میشه. پس انتخاب هاست داخلی گزینه عاقلانه تریه.

7-عدم مقایسه هاست‌ها

باید هاست‌های مختلف رو با هم مقایسه کرده و قیمت، امکانات و کیفیت خدمات رو بررسی کنین. این کار به شما کمک میکنه تا بهترین هاستی که نیاز دارین رو پیدا کنین.

8-عدم مطالعه شرایط قرارداد

بسیاری از افراد در خرید هاست، شرایط قرارداد رو به طور کامل مطالعه نمیکنن و به دلیل اینکه از شرکتی با نامی معروف خریداری میکنن، خیلی از شرایط رو بدون مطالعه قبول میکننو ممکنه بعدا با مشکلاتی رو به رو بشن.

با رعایت این موارد، می‌توانید یک هاست مناسب برای وب‌سایت خود پیدا کنید. در کل شما باید با رعایت تمامی موارد بالا، بین هاست های موجود بتونید بهترین هاست رو با بهترین کیفیت و قیمت انتخاب کنین که این کار نیازمند اینه تمامی موارد رو لیست کرده و به ترتیب اولویت انتخاب مناسبی داشته باشین.

10 ویژگی یک هاست با کیفیت و مقرون به صرفه

یک هاست با کیفیت باید یکسری ویژگی ها و امکانات داشته باشه که از هاست های دیگه متمایز بشه. وجود همین ویژگی ها ممکنه باعث بالا رفتن هزینه تهیه اون هاست بشه؛ اما با توجه به کیفیت و ارزشی که ارائه میدن، این هزینه کاملا عقلانیه. در ادامه به معرفی تعدادی از ویژگی های یک هاست با کیفیت می پردازیم:

1-پهنای باند بالا

هاست با پهنای باند بالا به شما اجازه میده تا ترافیک بالا و همزمان بیشترین سرعت رو برای وب‌سایت خودتون داشته باشین.

2-قابلیت پشتیبانی

هاست با قابلیت پشتیبانی مناسب باعث میشه تا در صورت بروز مشکلات فنی و یا سوالات، به یک تیم پشتیبانی قوی دسترسی داشته باشین و به نیازتون در کمترین زمان رسیدگی بشه.

3-امنیت

هاست با سطح امنیت بالا میتونه از نقاط ضعف امنیتی جلوگیری کرده و از اطلاعات کاربران و محتوای وب‌سایت شما در برابر حملات سایبری و…  محافظت کنه.

4-قابلیت ارتقا

هاست با قابلیت ارتقا به شما کمک میکنه که در صورت نیاز به منابع بیشتر، به سرعت از هاست با کیفیت بالاتر استفاده کنین.

5-پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی

هاست با پشتیبانی از زبان‌های برنامه نویسی مختلف، به شما این امکان رو میده تا برنامه های مورد نیاز خودتون رو در وب‌سایت اجرا کنین و با باگ خاصی رو به رو نشین.

6-محل سرور

هاست با محل سرور مناسب باعث میشه تا بهترین سرعت رو برای وب‌سایت خودتون داشته باشین و به مخاطبان خودتون در سراسر جهان دسترسی داشته باشین. اما وقتی مخاطب شما داخل ایران هستن؛ انتخاب هاست خارجی درست نیست.

7-قابلیت مدیریت

هاست با قابلیت مدیریت آسان به شما اجازه میده که با کنترل کامل روی هاست، از کارکرد بهتر و بهینه تری برخوردار بشین.

8-سرعت

هاست با سرعت بالا به شما کمک میکنه تا وب‌سایت شما با سرعت بالا بارگذاری بشه و تجربه کاربران را بهبود بدین و کاربران در زمان کم بهترین نتیجه رو از سایت شما دریافت کنن.

9-قابلیت پشتیبانی برای دامنه

هاست با قابلیت پشتیبانی برای دامنه میتونه به شما در راه اندازی دامنه و مدیریت اون کمک کنه.

10-قابلیت نصب سیستم‌عامل‌های مختلف

هاست با قابلیت نصب سیستم‌عامل‌های مختلف، باعث میشه تا سیستم عاملی که برای وب‌سایت خودتون نیاز دارین رو انتخاب کنین.

در پایان

باید به اهمیت هاست برای یک وبسایت واقف باشین؛ در نتیجه هاست مناسبی رو باید انتخاب کنین و همه جوانب رو بسنجین که بعدا مشکلی برای شما پیش نیاد.

به طور کلی، انتخاب نوع هاستی که برای وب‌سایت خودتون استفاده می‌کنین باید با توجه به نیازهای کار شما یا حوزه کاری کارفرما شما انتخاب بشه و باید مطمئن بشین که هاست انتخابی قابلیت پشتیبانی، امنیت، سرعت و قابلیت اطمینان بالا رو دارا باشه.

طی این مقاله سعی کردیم اطلاعات خوبی بهتون بدیم تا بتونید یک هاست با کیفیت و مناسب انتخاب کنین. حتما این موارد رو رعایت کرده و به کار ببرین تا تجربه خوبی رو داشته باشین. خدمات طراحی سایت برتو همواره در تلاش بوده تا برای کارفرمایان و مشتریان عزیز خود بهترین هاست را جهت پایه گذاری وب سایت مناسب، انتخاب نماید. در صورت ابهام و یا سوال، می‌توانید با تیم فنی و کارشناسان ما در برتو در ارتباط باشید، تا از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم محتوا برتو
27 اردیبهشت 1402
ورود | ثبت نام