با ما در تماس باشید

0902-209-9290

  1. Home
  2. دیجیتال مارکتینگ
  3. دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

0 دیدگاه
4 دقیقه برای مطالعه

وسیع بودن دنیای دیجیتال مارکتینگ

راه اندازی کسب و کار اینترنتی همیشه دغدغه ‎ی صاحبین کسب و کارهای قدیمی بوده و هست. و به این موضوع فکر نکردند که در دنیای دیجیتال چه میگذرد؟!

آیا خدمات بازاریابی دیجیتال میتواند به پیشرفت کسب و کار آنها کمک کند یا خیر؟

دنیای دیجیتال آنقدر وسیع است که بی شک نیاز به متخصصین خاص خود دارد و احتمالا افرادی را دیده اید که از اصطلاحات نامفهوم انگلیسی استفاده میکنند و خود را دیجیتال مارکتر متخصصی نشان میدهند اما وقتی افسار کسب و کار خود را به دست این افراد میسپارید با نتایج منفی و هدر رفتن وقتتان مواجه میشوید.

 

آیا میدانید…

با مشاوره از افراد متخصص و دارای نمونه های موفق کاری میتوانید مسیر درست را در پیش بگیرید.

جالب است بدانید که بیش از دو دهه است که به طور رسمی از آفرینش دیجیتال مارکتینگ در دنیا میگذرد اما هنوز تعریف دقیقی از بازاریابی دیجیتال وجود ندارد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل بخش های زیر است :

  1. طراحی بیزینس پل و استراتژی برندینگ دیجیتال

  2. طراحی وب سایت اختصاصی

  3. بهینه سازی تجربه کاربری (HEO)

  4. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

  5. بهینه سازی موتورهای جستجو

  6. طراحی و پیاده سازی نرم افزار

  7. تولید محتوای تخصصی

  8. بازاریابی محتوایی

  9. بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ)

  10. بازاریابی ایمیلی( ایمیل مارکتینگ)

  11. بازاریابی شبکه های اجتماعی( سوشال نتورک مارکتینگ)

  12. بازاریابی عناصر چندرسانه ای( ویدئو مارکتینگ)

  13. بازاریابی تاثیرگذار( اینفلوئنسر مارکتینگ)

  14. بازاریابی تبلیغات اینترنتی( آنلاین مارکتینگ)

  15. کمپین های تبلیغاتی

  16. طراحی و اجرای هویت بصری سازمانی

  17. پشتیبانی و اجرای تخصصی

  18. داشبوردهای مدیریت و تحلیل عملکرد

     

اولین قدم برای شروع کسب و کار اینترنتی داشتن یک بیزینس‌پلن است. طرح کسب و کار شما چه کلی ترین مسائل ، چه جزئی ترین باید همه اقداماتی که در فضای دیجیتال در آینده می خواهید انجام دهید را دربرگیرد.

شما در مسیر برندینگ کسب و کار خود نباید به خود اجازه دهید که خارج از چارچوب بیزینس خود رفتار کنید.

 

کسب و کار خود را شرح دهید:

باید به طور دقیق کسب و کار خود را بشناسید و آن را مکتوب کنید. سعی کنید بین 100 تا 200 کلمه در مورد کسب و کار خود بنویسید و به طور کامل شرح بدید. و برای کسی که تاحالا هیچ شناختی راجب شما و کسب و کارتان نمیداند شرح دهید، اگر آن شخص به طور دقیق درمورد کسب و کار شما توضیح دهد و متوجه آنچه در ذهن میگذرد شد، به خودتان تبریک بگویید و سراغ مرحله بعدی بروید.

 

اصل P4 در بیزینس پلن کسب و کارشما:

چهار عامل در هر کسب و کاری بسیار مهم است چه درفضای حقیقی و چه در فضای دیجیتال.

البته در ابتدای مسیر همه چیز را مکتوب کنید تا در روند اجرایی بیزینس خود آنها را فراموش نکنید.

به دلیل تغییراتی که در فضای دیجیتال به سرعت پیش میرود، بررسی و نگارش اصول P4 در کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ خیلی مهم تر از کسب و کار حقیقی است.

 

چهارعامل بسیار مهم P عبارتند از:

1. Product (محصول)

اولین و مهم ترین بخش استراتژی بازاریابی دیجیتال، محصول است. محصول شما میتواند یک یا چند کالا و یا نوع خدمات باشد.

شما باید مشخص کنید که محصولاتان چیست؟ چگونه بسته بندی میشود؟ کیفیت ارائه و خدمات فروشتان به چه صورت است؟ چه ضمانتی برای خریدار و مشتری خود دارید؟

 

2. Promotion (تبلیغات)

در بازاریابی دیجیتال شما باید از همه ی رسانه های موجود استفاده کنید. در استراتژی و طرح کسب و کار خود مشخص کنید که از کدام نوع رسانه بیشتر استفاده میکنید و از کدام کمتر.

به طور مثال اگر قرار باشد برای معرفی کسب و کارتان از یک اینفلوئنسر استفاده کنید، باید به دنبال کدام اینفلوئنسر بگردید؟ طبیعتا شخصی که در زمینه کسب و کار شما و هویت برندشما به حد مطلوبی اطلاعات دارد.

در ضمن بودجه تبلیغاتی شما باید مشخص باشد. یکی از مهم ترین مواردی که باید بدانید این است که مثل بسیاری از افراد، دیجیتال مارکتینگ را تبلیغات ندانید!

 

دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات نیست!

افراد زیادی فکر میکنند که دیجیتال مارکتینگ تبلیغات است، و زمانی که شروع به اجرای خدمات  دیجیتال مارکتینگ میکنند تصور میکنند دیگر نیازی به تبلیغات مستقیم ندارند.

این یکی از اشتباه ترین باور در این حوزه است…

برای دیده شدنباید مایه گذاشت! یک الماس درخشان به خودی خود باارزش است و هیچوقت ارزشش را از دست نخواهد داد،اما اگر قصد فروش آن را داشته باشید باید در معرض دید مردم قرار بگیرد.به عنوان مثال؛ پشت ویترین جواهر فروشی آن جواهر گران بها فروخته میشود.

نتیجه آن تبلیغات دیجیتال مارکتینگ است. فراموش نکنید تبلیغات، بدون دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال بدون بهره گیری از تبلیغات،هیچ موفقیتی را برای شما رقم نمیزند.

 

3. Price(قیمت)

در شروع کسب و کار دیجیتال خود، قیمت محصولات یا خدمات شما می بایست مشخص باشد تا بیزنس پلن طبق آن صورت بگیرد. قیمت عمده فروشی، خرده فروشی، تخفیفات و … باید از قبل مشخص و روشن باشد.فعالیت های شما در بازار دیجیتال باید منطبق بر فیمت محصولات و یا خدماتتان باشد نه بیشتر نه کمتر.

 

4.Place (مکان)

همان درگاه فروش محصولات و خدمات شما به مشتریان است. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی محصول دارید، مکان شما همان اداره پستی است محصول شما را به دست مخاطب میرساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم محتوا برتو
19 آذر 1401

مطالب مرتبط

ورود | ثبت نام