با ما در تماس باشید

0902-209-9290

  1. Home
  2. سئو و بهینه سازی سایت
  3. راهکارهایی که شما را نزد…

راهکارهایی که شما را نزد گوگل محبوب میکند

0 دیدگاه
8 دقیقه برای مطالعه

طبق تحقیقات سال 2022 تو هر ثانیه بیش از 100.000 سرچ گوگل انجام میشه؛ یعنی به صورت میانگین گوگل 8.5 میلیارد سرچ روزانه داره!!! این حجم از توانایی گوگل تحسین برانگیزه.

اما تا حالا فکر کردی تو به عنوان صاحب یک سایت، باید چیکار کنی که سایت و خدماتی که ارائه میدی بین این دریای بیکران محتوا دیده بشه؟؟؟گوگل یکسری الگوریتم و قوانین داره که اگه اونها رو رعایت کنی، میتونه به محبوبیت سایتت کمک کنه.

اگه دوست داری نحوه عملکرد گوگل، راهکارهای جذب ترافیک و بهبود رتبه سایت، همچنین مهمترین الگوریتم های گوگل رو بدونی؛ حتما تا انتهای این مقاله با من همراه باش.

محبوبیت نزد گوگل به چه معناست؟

به شناخته شدن و جستجو شدن بیشتر در موتور جستجوگر گوگل، محبوبیت نزد گوگل میگن که به رونق کسب و کار شما کمک زیادی میکنه.

روش کار  گوگل؛ محبوب ترین موتور جستجو

گوگل به عنوان محبوبترین موتور جستجو و غول تکنولوژی همیشه سعی میکنه که نتایج بهتری به کاربرهای خودش ارائه بده و این نشون میده که گوگل روند بهبود دائمی خودش رو طی میکنه. برای این کار همیشه موتورهای جستجو و الگوریتم‌های خودش رو بهبود میده.

به زبان ساده روش کار گوگل رو براتون میگم: وقتی شما یک کلمه یا یک عبارت رو توی گوگل سرچ میکنین، الگوریتم‌های گوگل به دنبال صفحات وبی می‌گردن که حاوی اون کلمه هستن. سپس با توجه به فاکتورهای دیگری مثل اعتبار صفحات، وابستگی به موضوع جستجو شده و …، نتایج جستجو رو به کاربر نمایش میدن.

گوگل از کتابخانه ای که داره(مخزنی که پر از اطلاعات و محتواهای سایت های مختلفه)، متن و کلمات مرتبط با چیزی که جستجو کردین رو بهتون تحویل میده. جالبه بدونید که این کتابخانه حجمی حدود 100 میلیون گیگابایت داره که تمام اطلاعات سایت های جهان رو توی خودش جا داده!!!

 

12+1 راهکار طلایی برای افزایش محبوبیت در گوگل

برای افزایش محبوبیت در گوگل، شما باید سایت و محتواهای اون رو بهینه سازی کنین تا در جستجوهای مرتبط با حوزه کاری شما، سایتتون به راحتی پیدا بشه. در واقع گوگل به دنبال کسب آگاهی در مورد محتوای سایت شما و ارائه محتوای خوب به کاربرانه.

در ادامه راهکارهایی رو بهتون معرفی میکنیم تا با اجرای اونها بتونید سایتتون رو به رتبه های اول گوگل ارتقا بدین:

بهبود سئو سایت

(Search Engine Optimization)سئو یعنی بهینه‌سازی موتور جستجو.

بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جستجوی گوگل باعث میشه رتبه و محبوبیت سایتتون زیاد بشه و در نتیجه تعداد بازدید سایت شما افزایش پیدا کنه.

محتوای با کیفیت

ارائه محتوای مناسب و با کیفیت به کاربران، یکی از مهمترین عوامل جذب ترافیک و بهبود رتبه سایت در گوگله.

به‌روز بودن سایت

ارائه محتوا به‌روز و مرتبط با نیاز کاربران، موجب جلب توجه گوگل میشه و گوگل به سایت شما اهمیت بیشتری میده.

بهینه‌سازی محتوا

برای بهینه سازی محتوا باید موارد زیر رو رعایت کنین:

1-استفاده از کلمات کلیدی مناسب

2-عنوان مناسب برای صفحات

3-تصاویر با نام‌گذاری مناسب

4-سرعت لود مناسب صفحه

 

لینک‌سازی

برقراری لینک با سایت‌های مرتبط و قابل اعتماد، به شما در جذب ترافیک کمک میکنه. این روش با نامهای لینکدهی خارجی و ریپورتاژ آگهی هم شناخته میشه.

استفاده از ابزار وبمستر گوگل

این ابزار به شما امکان مانیتورینگ (بررسی) و بهبود عملکرد سایتتون توی گوگل رو میده.

سئو محلی

سئو محلی شامل ثبت نام در دایرکتوری‌های محلی برای کسب‌وکارهای محلیه که به شما در جذب ترافیک محلی کمک میکنه. در واقع مخاطبان هدفتون رو از کشور و شهر و محله خودتون جذب میکنین.

تبلیغات گوگل

با استفاده از تبلیغات گوگل، میتونید به صورت پرداختی، سایت خودتون رو به کاربران گوگل نمایش بدین. با این کار، تعداد بازدید سایت خودتون رو افزایش میدین.

بهبود تجربه کاربری

با بهبود تجربه کاربری سایت، میتونید کاربران رو به سمت سایت خودتون جذب کنین و تعداد بازدید سایت خودتون رو افزایش بدین.

بهبود تجربه کاربری شامل:

  • اصلاح طراحی سایت
  • بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات
  • افزایش قابلیت اطمینان و اعتماد سایت

استفاده از محتوای جذاب و قابل اشتراک

با ارائه محتوای جذاب و قابل اشتراک، میتونید کاربران را ترغیب کنین که محتواهای شما رو برای هم به اشترک بذارن و بازدید سایتتون رو بیشتر کنین.

محتوای جذاب شامل:

  • مقالات
  • ویدئوها
  • عکس‌ها
  • پست‌های اجتماعی

بررسی سرعت لود صفحات سایت

سرعت لود صفحات سایت باید به حداقل برسه و بهینه شده باشه تا کاربران علاوه بر بهبود تجربه کاربری، در کمترین زمان ممکن از محتواهای سایت شما استفاده کنن.

AMPاستفاده از تکنولوژی

استفاده از این تکنولوژی به شما کمک میکنه که سرعت لود صفحه افزایش پیدا کنه و همچنی رتبه سایتتون توی گوگل بهبود پیدا کنه.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی میتونه به شما در جذب ترافیک و بهبود رتبه سایت در گوگل کمک کنه؛ مخصوصا برای کسب و کارهایی که به تازگی از سایت استفاده میکنن، میتونه ورودی خوبی برای سایت داشته باشه. بهترین شبکه‌های اجتماعی برای معرفی سایت، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین هستن.

ایجاد بلاگ

ایجاد بلاگ و ارائه محتوای (متنی+تصویری+صوتی) جذاب و مفید، به شما کمک میکنه که برای سایتتون ترافیک ایجاد کنین.

 

الگوریتم‌های مهم گوگل

گوگل یک موتور جستجو هست که برای پیدا کردن صفحات وب با پاسخ دقیق و بهتر به سئوالات کاربران، از الگوریتم‌های مختلفی استفاده میکنه.

گوگل با کمک الگوریتم ها از معیارهای مختلفی برای ارزیابی صفحات استفاده میکنه که شامل عناصری مثل کلمات کلیدی، محتوای صفحات، لینک‌های ورودی و خروجی، سرعت بارگذاری صفحات و… هستن. نحوه عملکرد این الگوریتم ها نشون میده که محتوای سایتها باید بهینه سازی بشن تا توسط گوگل به مخاطب ارائه بشه. در ادامه به برخی از الگوریتم‌های مهم گوگل اشاره میکنیم:

الگوریتم Panda

این الگوریتم در سال ۲۰۱۱ با هدف کاهش رتبه سایت‌هایی که محتوای کپی شده و فریبی ارائه میدن، راه‌اندازی شده.

الگوریتم Penguin

این الگوریتم در سال ۲۰۱۲ طراحی شد تا سایت‌هایی که از تکنیک‌های سئویی غیر قانونی برای بهبود رتبه خود استفاده می‌کنن؛ (مثل لینک‌سازی نامناسب)، شناسایی و پلکانی بشن.

الگوریتم Hummingbird

این الگوریتم در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و نوع جدیدی از الگوریتم جستجو رو بکار گرفته، که در اون کلمات کلیدی ملاک نیستن بلکه به دنبال یک مفهوم کلی قابل درک برای انسان میگرده.

الگوریتم Pirhana

این الگوریتم در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و جستجوهای محلی، خدمات و محصولاتی رو که نزدیک به کاربران هستن، به صورت مستقیم بهشون نمایش میده.

الگوریتم Rankbrain

این الگوریتم در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و از هوش مصنوعی برای بهبود جستجوهای گوگل استفاده میکنه. توانایی رنک اینه  که با استفاده از داده‌های استخراج شده از جستجوی کاربران، بهترین پاسخ رو برای سئوالات کاربران پیدا کنه.

 

فرآیندهای عمده موتور جستجوی گوگل

موتورهای جستجوی گوگل از الگوریتم‌ها و روش‌های مختلفی برای پیدا کردن صفحات وب استفاده میکنن. این الگوریتم‌ها با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند کلمات کلیدی، عنوان، محتوا، لینک‌ها و سایر عوامل، صفحات وب را پیدا میکنن و اونها رو در صفحات نتایج جستجو نمایش میدن.

شاید بد نباشه که این فرایندها رو بدونید، چون دونستن شیوه کار و عملکردشون میتونه کمک بزرگی برای شما باشه که باعث بالا رفتن بازدید سایتتون بشه.

در اینجا فرآیندهای عمده موتور جستجوی گوگل را توضیح میدیم:

فرایند Crawl

به معنای جمع آوری اطلاعات و داده های سایت ها توسط ربات های گوگله. در این فرایند، ربات ها به صورت خودکار به سایتهای وب میرن و صفحات وب رو برای فرآیند بعدی به نام ایندکسینگ دریافت میکنن.

فرایند Indexing

این فرایند به معنی ذخیره و شناسایی صفحات وب که از طریق رباتها جمع آوری شده. در این فرآیند، اطلاعات جمع آوری شده توسط ربات ها شامل عنوان، توضیحات، لینک ها، کلمات کلیدی و محتوای صفحات وب در پایگاه داده گوگل ذخیره میشه.

فرایند Ranking

به معنی تحلیل و ارزیابی صفحات وب ذخیره شده در پایگاه داده گوگله. در این فرآیند، الگوریتم های پیچیده ای که توسط گوگل طراحی شدن، برای تعیین میزان اهمیت و بازدید صفحات وب استفاده میشن. عواملی مثل محتوای صفحه، لینک های داخلی و خارجی، سن و اصالت صفحه و سایر عوامل رتبه بندی در این فراین در نظر گرفته میشن.

فرایند Caching

به معنای ذخیره سازی صفحات وب ذخیره شده در پایگاه داده گوگله. گوگل این صفحات رو در سرور های خودش قرار میده تا برای اطلاعات مشابه سرچ های گذشته، با سرعت بالاتری در اختیار کاربران قرار بده.

فرایند Search Suggestions

به معنی ارائه پیشنهادهای جستجو هست که توسط موتور جستجو برای کاربران در نظر گرفته شده. این فرایند به کاربران کمک میکنه تا به سرعت و با دقت خواسته های خودشون رو در موتور جستجو وارد کنن و نتایج دقیق تری برای جستجوهای خود دریافت کنن.

فرایند Spell Correction

این فرایند به معنی اصلاح کلمات نادرست و اشتباه وارد شده توسط کاربران در جستجوهای خودشونه. وقتی کاربران کلمات خودشون رو برای جستجو وارد میکنن، الگوریتم های پیچیده ای در پس زمینه فعال میشن و سعی میکنن کلمات وارد شده رو با لغتنامه های الکترونیکی مقایسه کنن.

فرایند Snippet Extraction

این فرایند به معنی استخراج بخش کوتاهی از متن صفحات وب مرتبط با جستجوی کاربرانه. وقتی کاربران جستجوی خودشون رو در موتور جستجو وارد میکنن، الگوریتم های پیچیده ای در پس زمینه فعال میشن و به دنبال صفحات وب مرتبط میگردن.

بعد از پیدا کردن صفحات مرتبط، موتور جستجو بخش کوتاهی از متن درون صفحات وب را به صورتتکه کوچکی از متن به کاربر نمایش میده.

در پایان …

شاید به نظر شما محبوبیت نزد گوگل کار دشواری باشه؛ اما نتیجه ای که شما از این کار میگیرید خیلی باارزش و مهمه. پس برای بالابردن بازدید سایت و رسیدن به سرچ اول گوگل باید یکسری کارها که طی این مقاله گفته شد رو برای سایتتون انجام بدین.

عواملی مثل کیفیت محتوا، سرعت بارگذاری صفحات، وضوح تصاویر و ویدئوها، محتوای قابل اشتراک و به روز، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بک لینک های با کیفیت و… میتونه به افزایش محبوبیت در گوگل کمک کنه.

اما اگه زمان کافی برای انجام این کارها ندارین، حتما از راهنمایی افراد متخصص در  تیم طراحی سایت و کارشناسان برتو استفاده کنین؛ چون این هزینه به عنوان سرمایه گذاری برای کسب و کار شما در نظر گرفته میشه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم محتوا برتو
01 خرداد 1402
ورود | ثبت نام